Jeden klient mi poslal otázku: „Hele, koukal jsem do géáčka a mám tam Google/organic a Google.cz/referral, o co jde v tom referralu?“. Jop, zajímavá otázka, řekl jsem si… A vznikl tento článek.
O organicu se asi zmiňovat nemusím (pro ty, co to neví, je to návštěvnost z fulltextu, z organického vyhledávání). Ale co ten referral? Odpověď je docela jednoduchá.
Stručně řečeno, označení Google / referral je provoz z jiných částí Googlu, než jakým je vyhledávač a PPC reklama. Takový nejjasnější příklad jsou Google Mapy (Google Místa, Google Places). Pokud někdo klikne na mapě Google na bublinu vaší společnosti, ta mu nabídne i odkaz na vaši stránku a on odkaz proklikne, tak tento návštěvník spadne přesně do zdroje Google a média Referral.
Nebo další příklad, pokud obrázek z vašich webových stránek někdo objevil v Google Images a klikl na něj, také spadne do stejného zdroje a média (Google/Referral).
Stručně řečeno, v Google/Organic jsou všichni návštěvníci, kteří najdou vaše webové stránky ve výsledcích fulltextového vyhledávání Google a kliknou na něj.
V Google/Referral jsou všichni návštěvníci, kteří k vám na web přijdou z google, ale ne z fulltextu či PPC. Klasicky Google Maps, Google Plus, Google Images a dalších služeb Google.
4 Komentáře
Ahoj, mám vyzkoušené, že ne všechny přístupy z obrázků, map atd.. jsou v analytics pod google / referral. Přístupy z obrázků mohou být také jako google / organic, případně images.google / organic a např. ty mapy padají také i do google / organic. Každopádně je to nejednotné a je v tom trochu chaos.
Replydíky za komentář, ano, je to tak, může to padat i do organicu, ale i do referralu 🙂
Replyahoj co znamená, když mám v GA referal uvedený email.seznam.cz ?
ReplyZnamená to, že zákazník přišel z emailu od seznamu 🙂
Reply